vidím smysl

Články

Konec zlaté éry online marketingu

Obor online marketingu sleduji už přes deset let a nebudu lhát – mění se neustále. Změna, o které budu psát, má však podle mne zcela zásadní dopad na technologický rozvoj digitálního, nebo chcete-li „online“, marketingu. Není to změna, kterou bychom dokázali ukotvit v čase jednoho okamžiku. Je tvořená velkým množstvím propojených jevů, které na celém světě pozoruji už přibližně rok.

Na stopě Svatého grálu reklamy

Poznámka: tento komentář vyšel v tištěné verzi časopisu Marketing Sales Media v říjnu 2016

Návratnost investice do reklamy je palčivou otázkou každého, komu svědomí (nebo šéf) nedovolí peníze vyhazovat z okna. V roce 1998, po uvedení pay-per-click výkonnostního modelu, mnohým svitla naděje – tedy alespoň v online reklamě. Od té doby možnosti měření návratnosti investic do reklamy výrazně pokročily.

Proč má smysl prodávat fungující firmu?

Poznámka: tento článek najdete také na LinkedINu, kde byl poprvé zveřejněný

Tou otázkou jsem si lámal hlavu už před pěti lety, když jsem založil internetovou reklamní agenturu INBORN. Když firma přeci každý rok vydělává, budu nakonec mít víc peněz a ještě si můžu být sám svým pánem, říkal jsem si. Občasné nabídky na prodej jsem tak vnímal jen na půl ucha. Za všechny ty trable s plány, odhady a papírováním mi nestály.

Když do toho Google pořádně řízne

Poznámka: Tento komentář vyšel v tištěné verzi magazínu Marketing Sales Media v březnu 2016

V oboru online a programatické reklamy platí, že se v podstatě každý den můžete probudit a zjistit, že se změnila pravidla hry. Bylo tomu tak i 19. února, kdy Google uřízl (přestal zobrazovat) placené reklamy na pravé straně výsledků vyhledávání.

Marketing festivalová agenturní gymnastika

Poznámka: Tento text vyšel jako článek v časopisu Marketing Sales Media v roce 2015.

Marketing festival se za tři roky dokázal vypracovat na konferenci houfně navštěvovanou celými agenturami. Kvůli informaci, inspiraci a především motivaci probíhající do ranních hodin sem jezdí čím dál víc členů týmu. Ani má agentura není výjimkou a všeho se nám dostalo vrchovatě.

Napojte prodejnu na cloud

Poznámka: tento komentář vyšel v tištěné verzi časopisu Marketing Sales Media v dubnu 2015

Před dvěma roky jsem se na Google konferenci v Maďarsku poprvé setkal s online měřením fyzického světa. Nadšený inženýr nám ukazoval, jak si pomocí čidla přilepeného do firemní ledničky v Analytics měřil počet otevření dvířek a vyhodnocoval nejnavštěvovanější hodiny dne. Milý experiment. Jenže já zažil pověstný “aha!” moment.

Neřešte, jestli je YouTube větší než televize

Poznámka: Tento text vyšel jako článek v časopisu Marketing Sales Media číslo 41 v roce 2014.

Když na konci září Google vydal tiskovou zprávu ohlašující, že YouTube má mezi diváky do 35 let již větší zásah, než jakýkoliv jiný český televizní kanál, vyvolal tím neobvyklou vlnu negativních reakcí. Byla opodstatněná? A čím je toto téma vlastně důležité?

Jaký byl letošní Marketing Festival v Brně

Poznámka: tento článek v revidované podobě vyšel 3. 11. 2014 na webu Marketing Sales Media.

Druhý ročník MKTF proběhl a před pořadateli stála nelehká výzva. Podaří se jim potvrdit, nebo dokonce překonat úspěch z loňského roku? Pojďme hledat odpověď s loňským přednášejícím.

Když se tabulky usmíří se značkou

Tento týden vyšla velmi užitečná kniha, která původně měla jen podobu e-booku připraveného pro první ročník Marketing Festivalu. Knihu můžete zkusit zakoupit třeba na Neoluxoru a jako upoutávka vám snad poslouží i část, kterou jsem napsal já a kterou zde (se svolením vydavatele) publikuji v plném rozsahu: