vidím smysl

Marketing festivalová agenturní gymnastika

Poznámka: Tento text vyšel jako článek v časopisu Marketing Sales Media v roce 2015.

Marketing festival se za tři roky dokázal vypracovat na konferenci houfně navštěvovanou celými agenturami. Kvůli informaci, inspiraci a především motivaci probíhající do ranních hodin sem jezdí čím dál víc členů týmu. Ani má agentura není výjimkou a všeho se nám dostalo vrchovatě.

Informace tolik důležité pro určení dalšího směřování agentury já sám získávám často o přestávce, či u piva od inzerentů a spřátelené konkurence. Naštěstí ale větší část nově nabitých informací letos pochází z oficiálního programu. Záměrně říkám “naštěstí”, protože pro odborníky v online marketingu není mnoho konferencí, které by tuto hodnotu dokázaly nabídnout.

 

Nejsilněji vnímám dva zásadní trendy: sílící roli sofistikovaného využití technologií a na druhé straně téměř protikladný důraz na “měkkou” stránku marketingu.

Bez technologií se online marketing neobejde a jejich rostoucí náročnost straší snad každého. Poprvé však mám dojem, že jsme byli svědky případových studií a přednášek, které zněly tak jednoduše, jako implementace konverzního kódu a přitom je 80% účastníků v sále v praxi ještě nikdy nezažilo.

Jak příklad uvedu pokročilou práci s Facebook custom audiences v kombinaci s Google Customer Match, vlastními proměnnými v retargetingu a celkovým měřením. Nakonec ještě návštěvníkovi, muži z Olomouce ve věku 25-30 let, který má dobrou nákupní historii a právě si prohlédl třetí drahý mobil, automaticky poslat e-mail? Hračka. To, s jakou lehkostí o svých úspěších někteří přednášející mluvili, muselo zákonitě v rozpaky uvést například kohokoliv, kdo teprve dva měsíce starou technologii od Google ještě nevyzkoušel. Že by se rychlá doba ještě více zrychlovala? Celé dění v roce 2015 tomu nasvědčuje.

Ať už si to pořadatelé Marketing Festivalu dobře uvědomují, nebo jen měli štěstí, o to silněji pak v publiku podle mne rezonovala témata “filozofická”. Mám přitom pocit, že pokud by skvělou přednášku Martyho Neumeier o brandingu účastníci slyšeli před dvěma lety, možná by se dožadovali návratu vstupného. Paradoxně se mi i ostřílený analytik Larry Kim do paměti zapsal hlavně větou „The most important thing to focus on in online marketing is actual marketing.“ Snad tím narážel na skutečnost, že se agentury a marketéři mají tendenci zaměřovat na technické JAK místo obsahové CO.

Pro online agentury to znamená, že gymnastický závod nabírá na rychlosti a přibývají soupeři v dobré formě. Všichni soutěží v tom, kdo dokáže udělat rozštěp, neztratit přitom rovnováhu, nevypadat u toho směšně a hlavně si při tom nenatrhnout firmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Konec zlaté éry online marketingu

Obor online marketingu sleduji už přes deset let a nebudu lhát – mění se neustále. Změna, o které budu psát, má však podle mne zcela zásadní dopad na technologický rozvoj digitálního, nebo chcete-li „online“, marketingu. Není to změna, kterou bychom dokázali ukotvit v čase jednoho okamžiku. Je tvořená velkým množstvím propojených jevů, které na celém světě pozoruji už přibližně rok.

Ondřej Sláma o prodeji INBORN. Kdy prodat vlastní firmu?

Poznámka: tento rozhovor vyšel formou videa zveřejněného na portálu MladýPodnikatel.cz v listopadu 2016