vidím smysl

Je větší HBO GO, nebo Netflix?

Co myslíte vy? Jelikož se o digitální video zajímám dlouhodobě, přemýšlím občas i nad tržními podíly dvou (snad) největších hráčů na poli video streamingovacích služeb. Byť na veřejnost občas vyplavou nějaká čísla, zastaví se nejdál u našich západních sousedů.

Jaká jsou globální čísla

Podle veřejně dostupných zdrojů se mezi rokem 2020 a 2019 oba giganti pohybují na následujících číslech. HBO GO se v zahraničí jmenuje HBO MAX (dříve HBO NOW) a mělo by letos dosáhnout hranice 50 milionů předplatitelů jen v US. Pozor, Američané tvoří sice nadprůměrně bohatou, ale jen 4%ní část celosvětové populace. Netflix naproti tomu zveřejnil počet předplatitelů za rok 2019 ve výši 167 milionů celosvětově.

Jak je to u nás?

Nechtěl jsem se s takovou situací smířit a lidové moudro praví: „Když se chceš něco dozvědět, zeptej se.“ Tak jsem se zeptal. Otázka byla jednoduchá „Jakou video streamovací službu doma máte?“. Záměrně jsem nepoužil slovo „platíte“ protože mě víc zajímá popularita služby, než počet skutečně platících uživatelů.

Mezi možnými odpovědi jsem nastavil HBO GO, Netflix, Amazon Prime video a Apple TV. Zároveň jsem umožnil zaškrtnout víc možností a uvést svou vlastní odpověď. YouTube Premium jsem neuvedl, protože jsem chtěl znát popularitu hlavně u profesionálně tvořeného obsahu (myšleno jako opak uživatelsky generovaného obsahu), a protože ho plno lidí používá kvůli hudbě. I tak ho ale několik lidí správně samo od sebe uvedlo.

Zde je nutné podotknout, že čísla, která mi vyšla nejsou získaná na reprezentativním vzorku české, nebo slovenské populace. Vytvořil jsem jednoduchý online dotazník, který jsem sdílel ve své sociální bublině (např. přátelé, kolegové napříč kariérou a absolventi všech ročníku Digisemestru). Nijak si tedy nedělám „patent na pravdu“. Podařilo se mi ale nasbírat přes 200 odpovědí a to už je číslo, od kterého se dá nějak odrazit.

Kolik služeb používáme?

Jen 14% lidí uvedlo, že nevyužívají žádnou video streamovací službu. Určitě to bude číslo ohnuté mou sociální bublinou a faktem, že jsem se ptal online, ale i tak je to číslo fakt nízké.

V průměru využívá jeden člověk 1,5 služeb. Konkrétně 41% lidí uvedlo, že jim nestačí jedna služba, ale používají dvě. 12% uvedlo, že používá 3 a necelé 4% uvedlo, že doma používají dokonce 4 video streamovací služby.

Popularita jednotlivých služeb

Která služba to vyhrála? O dvou favoritech jsem měl jasno od začátku, ale z odpovědí jasně vychází vítěz. Přes 76% lidí uvedlo, že používá Netflix oproti 43%, kteří uvedli HBO GO. Jinými slovy, pokud by byl průzkum reprezentativní, znamenalo by to, že Netflix má o 78% větší uživatelskou bázi, než HBO GO.

Co překvapilo

Apple TV moc netáhne, zatímco Amazon Prime video už srovnatelně velký zoubek do trhu zakouslo. Sedmkrát byl také někdo tak snaživý, že vyplnil ještě jednu dosud nezmíněnou službu. Po jednom bodu dostala každá z těchto (uvádím bez úprav, jak bylo vyplněno):

O2TV
T-Mobile TV
Aerovod.cz
Voyo
Kodi 😀
MediciTV
Synology 60TB localstorage

Nakonec jsem si nechal jednu odpověď, která možná nejlépe shrnuje marný boj, který někteří z nás svádí s lákadlem filmů a seriálů na přání:

„Snažím sa žiť reálny život a len občas si na fake e-mail dám na mesiac netflix alebo hbo.“

Kdybyste chtěli, můžete dotazníku (nově upraveném) vyplnit i vy: https://forms.gle/X7MSdb2218McQChZ9

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Klamná analogie vědce Trumpa

Můj strýc byl úžasný člověk. Byl na MIT (prestižní americká univerzita). Učil na MIT, myslím, asi rekordní počet let. Byl velký supergénius. Doktor John Trump. Mám tyhle věci rád. Vážně jim rozumím. Lidé jsou překvapení, že tomu rozumím. Každý tady z těch doktorů říká: „Jaktože toho o téhle věci tolik víte?“. Možná mám přirozenou schopnost, možná jsem se měl věnovat tomuhle místo kandidovat na prezidenta.

Donald Trump, 7. 3. 2020

Thriller už v úvodu

Nikoho snad nepřekvapí, když řeknu, že název produktu má vliv na jeho úspěšnost. Název je ostatně jednou ze součástí elementárních 4P marketingu (price, product, place, promotion). Můžete namítnout, že i tu největší blbost jako je třeb XXXLutz lidem do hlavy namlátíte mediální genocidou, ale zrovna u téhle značky bych chtěl vidět počet mutací vyhledávacího dotazu, který lidé zadávají do vyhledávače, když se snaží najít oficiální stránky. Zkrátka dobrý název vám vše usnadní, dává prostor pro růst a vůbec je to věc, kterou já osobně nikdy nepodceňuji.