vidím smysl

Když do toho Google pořádně řízne

Poznámka: Tento komentář vyšel v tištěné verzi magazínu Marketing Sales Media v březnu 2016

V oboru online a programatické reklamy platí, že se v podstatě každý den můžete probudit a zjistit, že se změnila pravidla hry. Bylo tomu tak i 19. února, kdy Google uřízl (přestal zobrazovat) placené reklamy na pravé straně výsledků vyhledávání.

Shrňme si to nejdůležitější. Jedinou výjimkou u nás zůstávají produktové shopping ads, které napravo stále ještě uvidíte. Maximální počet 11 placených reklam na jedné SERP (Search Engine Result Page) klesl o třetinu na maximálně 7. Počet top pozic zase může v některých případech stoupnout ze 3 na 4 a zbytek reklam se pak zobrazí pod deseti neplacenými výsledky.

Tahle změť čísel v odborných kruzích vyvolala slušnou paniku. K nejčastějším obavám patří zvýšení cen (průměrného CPC) a upozadění neplacených výsledků.

V INBORNu jsme skokovou změnu průměrných pozic reklam ve vyhledávání u našich klientů zaznamenali až 23. února. Absencí postranních reklam s nižší mírou prokliků se začala zlepšovat průměrná pozic reklam a spolu s ním nelineárně stoupat i míra prokliků – za dva týdny o 34,4%. A co se stalo s cenami? Průměrné CPC první týden sice stouplo o necelých 12%, ale od pondělí 7. 3. pozorujeme CPC o 4,9% nižší než bylo před změnou SERP. Data neberou v potaz běžné optimalizační úkony, které v daném období probíhaly, ale je jich dost na to, aby ukázaly trend.

Na konečné rozsudky je ještě brzy, ale jsem zastáncem toho názoru, že pro inzerenty se situace nezhorší. Může stoupnout počet prokliků a klesnout počet málo kvalitních zobrazení. Ceny ale nestoupnou. V tomto ohledu bylo před dvěma lety zásadnější spuštění Google Enhanced Campaigns a změna postoje AdWords k zařízením. Nepochybujte o tom, že si to i tentokrát dobře spočítali.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thriller už v úvodu

Nikoho snad nepřekvapí, když řeknu, že název produktu má vliv na jeho úspěšnost. Název je ostatně jednou ze součástí elementárních 4P marketingu (price, product, place, promotion). Můžete namítnout, že i tu největší blbost jako je třeb XXXLutz lidem do hlavy namlátíte mediální genocidou, ale zrovna u téhle značky bych chtěl vidět počet mutací vyhledávacího dotazu, který lidé zadávají do vyhledávače, když se snaží najít oficiální stránky. Zkrátka dobrý název vám vše usnadní, dává prostor pro růst a vůbec je to věc, kterou já osobně nikdy nepodceňuji.

YouTube / Google video formats overview

Number of Google video formats on YouTube and content network is growing as much as their technical specifications are evolving. Keeping up-to-date can be a difficult task. Following infographic should help you orientate across the numerous basic atributes of formats publicly available in most countries.