vidím smysl

Marketing festivalová agenturní gymnastika

Poznámka: Tento text vyšel jako článek v časopisu Marketing Sales Media v roce 2015.

Marketing festival se za tři roky dokázal vypracovat na konferenci houfně navštěvovanou celými agenturami. Kvůli informaci, inspiraci a především motivaci probíhající do ranních hodin sem jezdí čím dál víc členů týmu. Ani má agentura není výjimkou a všeho se nám dostalo vrchovatě.

Informace tolik důležité pro určení dalšího směřování agentury já sám získávám často o přestávce, či u piva od inzerentů a spřátelené konkurence. Naštěstí ale větší část nově nabitých informací letos pochází z oficiálního programu. Záměrně říkám “naštěstí”, protože pro odborníky v online marketingu není mnoho konferencí, které by tuto hodnotu dokázaly nabídnout.

 

Nejsilněji vnímám dva zásadní trendy: sílící roli sofistikovaného využití technologií a na druhé straně téměř protikladný důraz na “měkkou” stránku marketingu.

Bez technologií se online marketing neobejde a jejich rostoucí náročnost straší snad každého. Poprvé však mám dojem, že jsme byli svědky případových studií a přednášek, které zněly tak jednoduše, jako implementace konverzního kódu a přitom je 80% účastníků v sále v praxi ještě nikdy nezažilo.

Jak příklad uvedu pokročilou práci s Facebook custom audiences v kombinaci s Google Customer Match, vlastními proměnnými v retargetingu a celkovým měřením. Nakonec ještě návštěvníkovi, muži z Olomouce ve věku 25-30 let, který má dobrou nákupní historii a právě si prohlédl třetí drahý mobil, automaticky poslat e-mail? Hračka. To, s jakou lehkostí o svých úspěších někteří přednášející mluvili, muselo zákonitě v rozpaky uvést například kohokoliv, kdo teprve dva měsíce starou technologii od Google ještě nevyzkoušel. Že by se rychlá doba ještě více zrychlovala? Celé dění v roce 2015 tomu nasvědčuje.

Ať už si to pořadatelé Marketing Festivalu dobře uvědomují, nebo jen měli štěstí, o to silněji pak v publiku podle mne rezonovala témata “filozofická”. Mám přitom pocit, že pokud by skvělou přednášku Martyho Neumeier o brandingu účastníci slyšeli před dvěma lety, možná by se dožadovali návratu vstupného. Paradoxně se mi i ostřílený analytik Larry Kim do paměti zapsal hlavně větou „The most important thing to focus on in online marketing is actual marketing.“ Snad tím narážel na skutečnost, že se agentury a marketéři mají tendenci zaměřovat na technické JAK místo obsahové CO.

Pro online agentury to znamená, že gymnastický závod nabírá na rychlosti a přibývají soupeři v dobré formě. Všichni soutěží v tom, kdo dokáže udělat rozštěp, neztratit přitom rovnováhu, nevypadat u toho směšně a hlavně si při tom nenatrhnout firmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Klamná analogie vědce Trumpa

Můj strýc byl úžasný člověk. Byl na MIT (prestižní americká univerzita). Učil na MIT, myslím, asi rekordní počet let. Byl velký supergénius. Doktor John Trump. Mám tyhle věci rád. Vážně jim rozumím. Lidé jsou překvapení, že tomu rozumím. Každý tady z těch doktorů říká: „Jaktože toho o téhle věci tolik víte?“. Možná mám přirozenou schopnost, možná jsem se měl věnovat tomuhle místo kandidovat na prezidenta.

Donald Trump, 7. 3. 2020

Tak s tímhle projevem je špatně hodně věcí. Všimnete si ale jakého řečnického triku přesně se americký prezident dopustil?

Jmenuje se „klamná analogie“ a je druhem řečnického triku, kdy spojením dvou nesouvisejících tvrzení do jednoho sdělení vyvolává řečník dojem, že je mezi tvrzeními souvislost. Například, že když je pravda tvrzení první, pak musí být pravda i tvrzení druhé.

V tomto případě se Trump snaží vyvolat dojem, že protože má předka, který byl doktorem a pedagogem na prestižní univerzitě (nehledě na obor), je sám Trump odborníkem na problematiku šíření viru COVID-19.

Podívejte se na video a všimněte si hlavně sebejistoty, s jakou Trump vystupuje a která argumentačním klamům propůjčuje ještě větší míru důvěry.

Proč vznikl tenhle příspěvek? V mezilidské řeči i masové komunikaci existují takzvané argumentační fauly – řečnické triky, klamy, které mají za úkol zmanipulovat posluchače, či čtenáře, kteří jim pro neznalost snadno naletí. Sbírám takové fauly, zapisuji si je, procvičuji se tak v jejich odhalení a třeba pomohou i vám. Pro více informací doporučuji Wikipedii (CZ), Bezfaulu.net (CZ), nebo YourLogicalFallacyis.com (EN)

Ondřej Sláma

Thriller už v úvodu

Nikoho snad nepřekvapí, když řeknu, že název produktu má vliv na jeho úspěšnost. Název je ostatně jednou ze součástí elementárních 4P marketingu (price, product, place, promotion). Můžete namítnout, že i tu největší blbost jako je třeb XXXLutz lidem do hlavy namlátíte mediální genocidou, ale zrovna u téhle značky bych chtěl vidět počet mutací vyhledávacího dotazu, který lidé zadávají do vyhledávače, když se snaží najít oficiální stránky. Zkrátka dobrý název vám vše usnadní, dává prostor pro růst a vůbec je to věc, kterou já osobně nikdy nepodceňuji.