vidím smysl

Marketing festivalová agenturní gymnastika

Poznámka: Tento text vyšel jako článek v časopisu Marketing Sales Media v roce 2015.

Marketing festival se za tři roky dokázal vypracovat na konferenci houfně navštěvovanou celými agenturami. Kvůli informaci, inspiraci a především motivaci probíhající do ranních hodin sem jezdí čím dál víc členů týmu. Ani má agentura není výjimkou a všeho se nám dostalo vrchovatě.

Informace tolik důležité pro určení dalšího směřování agentury já sám získávám často o přestávce, či u piva od inzerentů a spřátelené konkurence. Naštěstí ale větší část nově nabitých informací letos pochází z oficiálního programu. Záměrně říkám “naštěstí”, protože pro odborníky v online marketingu není mnoho konferencí, které by tuto hodnotu dokázaly nabídnout.

 

Nejsilněji vnímám dva zásadní trendy: sílící roli sofistikovaného využití technologií a na druhé straně téměř protikladný důraz na “měkkou” stránku marketingu.

Bez technologií se online marketing neobejde a jejich rostoucí náročnost straší snad každého. Poprvé však mám dojem, že jsme byli svědky případových studií a přednášek, které zněly tak jednoduše, jako implementace konverzního kódu a přitom je 80% účastníků v sále v praxi ještě nikdy nezažilo.

Jak příklad uvedu pokročilou práci s Facebook custom audiences v kombinaci s Google Customer Match, vlastními proměnnými v retargetingu a celkovým měřením. Nakonec ještě návštěvníkovi, muži z Olomouce ve věku 25-30 let, který má dobrou nákupní historii a právě si prohlédl třetí drahý mobil, automaticky poslat e-mail? Hračka. To, s jakou lehkostí o svých úspěších někteří přednášející mluvili, muselo zákonitě v rozpaky uvést například kohokoliv, kdo teprve dva měsíce starou technologii od Google ještě nevyzkoušel. Že by se rychlá doba ještě více zrychlovala? Celé dění v roce 2015 tomu nasvědčuje.

Ať už si to pořadatelé Marketing Festivalu dobře uvědomují, nebo jen měli štěstí, o to silněji pak v publiku podle mne rezonovala témata “filozofická”. Mám přitom pocit, že pokud by skvělou přednášku Martyho Neumeier o brandingu účastníci slyšeli před dvěma lety, možná by se dožadovali návratu vstupného. Paradoxně se mi i ostřílený analytik Larry Kim do paměti zapsal hlavně větou „The most important thing to focus on in online marketing is actual marketing.“ Snad tím narážel na skutečnost, že se agentury a marketéři mají tendenci zaměřovat na technické JAK místo obsahové CO.

Pro online agentury to znamená, že gymnastický závod nabírá na rychlosti a přibývají soupeři v dobré formě. Všichni soutěží v tom, kdo dokáže udělat rozštěp, neztratit přitom rovnováhu, nevypadat u toho směšně a hlavně si při tom nenatrhnout firmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Je větší HBO GO, nebo Netflix?

Co myslíte vy? Jelikož se o digitální video zajímám dlouhodobě, přemýšlím občas i nad tržními podíly dvou (snad) největších hráčů na poli video streamingovacích služeb. Byť na veřejnost občas vyplavou nějaká čísla, zastaví se nejdál u našich západních sousedů.

Klamná analogie vědce Trumpa

Můj strýc byl úžasný člověk. Byl na MIT (prestižní americká univerzita). Učil na MIT, myslím, asi rekordní počet let. Byl velký supergénius. Doktor John Trump. Mám tyhle věci rád. Vážně jim rozumím. Lidé jsou překvapení, že tomu rozumím. Každý tady z těch doktorů říká: „Jaktože toho o téhle věci tolik víte?“. Možná mám přirozenou schopnost, možná jsem se měl věnovat tomuhle místo kandidovat na prezidenta.

Donald Trump, 7. 3. 2020