vidím smysl

Napojte prodejnu na cloud

Poznámka: tento komentář vyšel v tištěné verzi časopisu Marketing Sales Media v dubnu 2015

Před dvěma roky jsem se na Google konferenci v Maďarsku poprvé setkal s online měřením fyzického světa. Nadšený inženýr nám ukazoval, jak si pomocí čidla přilepeného do firemní ledničky v Analytics měřil počet otevření dvířek a vyhodnocoval nejnavštěvovanější hodiny dne. Milý experiment. Jenže já zažil pověstný “aha!” moment.

Tento týden na konferenci DATArestart jsem si ten pocit opět vybavil. To když ředitel papírnictví McPen Milan Petr promítal prodejní data svých 17 kamenných prodejen. Veškeré informace z kasy se posílají do cloudu, odkud jsou přístupné všem, kdo je potřebují. Svoje dashboardy se segmentovanou prodejností všech 10 000 produktů má pro lepší rozhodování přístupné vedoucí prodejny, obchodní výsledky ředitel a vlastní dashboard má dokonce i personalistka – pro výpočet zaměstnaneckých odměn.

Pomocí online měří, vyhodnocují a řídí “offline”. Je to jednoduché, logické a věřím, že se z toho stane standard úspěšných kamenných prodejců. Stále jsme ale v počátcích a bez pochyb je potřeba inovace, schopnost učit se nové věci a hlavně přesvědčení samotných zaměstnanců, že to má smysl. Ptáte se, jak se to podařilo obhájit v McPenu? Vedoucí prodejen prý začalo štvát, že na centrále o jejich pobočce věděli víc, než oni sami.

Spolu s rozvojem internetového komerčního prostředí se už dlouho čile vyvíjí i obor takzvané webové analytiky. Snaží se v datech zorientovat, hledat “aplikovatelná ponaučení” a v ideálním případě je přímo napojit na online marketingovou komunikaci. Nemluvím tu o výzkumných agenturách, ale o nové generaci datových analytiků odkojených na přesných, okamžitých a snadno uchopitelných informacích z internetu. Co se stane, až se tihle chytří hoši vrhnou na data z kamenných prodejen? Troufnu si jen hádat, ale hlavně se moc těším.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Thriller už v úvodu

Nikoho snad nepřekvapí, když řeknu, že název produktu má vliv na jeho úspěšnost. Název je ostatně jednou ze součástí elementárních 4P marketingu (price, product, place, promotion). Můžete namítnout, že i tu největší blbost jako je třeb XXXLutz lidem do hlavy namlátíte mediální genocidou, ale zrovna u téhle značky bych chtěl vidět počet mutací vyhledávacího dotazu, který lidé zadávají do vyhledávače, když se snaží najít oficiální stránky. Zkrátka dobrý název vám vše usnadní, dává prostor pro růst a vůbec je to věc, kterou já osobně nikdy nepodceňuji.

YouTube / Google video formats overview

Number of Google video formats on YouTube and content network is growing as much as their technical specifications are evolving. Keeping up-to-date can be a difficult task. Following infographic should help you orientate across the numerous basic atributes of formats publicly available in most countries.