vidím smysl

Marketing festivalová agenturní gymnastika

2.12.2015 | Články

Poznámka: Tento text vyšel jako článek v časopisu Marketing Sales Media v roce 2015.

Marketing festival se za tři roky dokázal vypracovat na konferenci houfně navštěvovanou celými agenturami. Kvůli informaci, inspiraci a především motivaci probíhající do ranních hodin sem jezdí čím dál víc členů týmu. Ani má agentura není výjimkou a všeho se nám dostalo vrchovatě.

Informace tolik důležité pro určení dalšího směřování agentury já sám získávám často o přestávce, či u piva od inzerentů a spřátelené konkurence. Naštěstí ale větší část nově nabitých informací letos pochází z oficiálního programu. Záměrně říkám “naštěstí”, protože pro odborníky v online marketingu není mnoho konferencí, které by tuto hodnotu dokázaly nabídnout.

 

Nejsilněji vnímám dva zásadní trendy: sílící roli sofistikovaného využití technologií a na druhé straně téměř protikladný důraz na “měkkou” stránku marketingu.

Bez technologií se online marketing neobejde a jejich rostoucí náročnost straší snad každého. Poprvé však mám dojem, že jsme byli svědky případových studií a přednášek, které zněly tak jednoduše, jako implementace konverzního kódu a přitom je 80% účastníků v sále v praxi ještě nikdy nezažilo.

Jak příklad uvedu pokročilou práci s Facebook custom audiences v kombinaci s Google Customer Match, vlastními proměnnými v retargetingu a celkovým měřením. Nakonec ještě návštěvníkovi, muži z Olomouce ve věku 25-30 let, který má dobrou nákupní historii a právě si prohlédl třetí drahý mobil, automaticky poslat e-mail? Hračka. To, s jakou lehkostí o svých úspěších někteří přednášející mluvili, muselo zákonitě v rozpaky uvést například kohokoliv, kdo teprve dva měsíce starou technologii od Google ještě nevyzkoušel. Že by se rychlá doba ještě více zrychlovala? Celé dění v roce 2015 tomu nasvědčuje.

Ať už si to pořadatelé Marketing Festivalu dobře uvědomují, nebo jen měli štěstí, o to silněji pak v publiku podle mne rezonovala témata “filozofická”. Mám přitom pocit, že pokud by skvělou přednášku Martyho Neumeier o brandingu účastníci slyšeli před dvěma lety, možná by se dožadovali návratu vstupného. Paradoxně se mi i ostřílený analytik Larry Kim do paměti zapsal hlavně větou „The most important thing to focus on in online marketing is actual marketing.“ Snad tím narážel na skutečnost, že se agentury a marketéři mají tendenci zaměřovat na technické JAK místo obsahové CO.

Pro online agentury to znamená, že gymnastický závod nabírá na rychlosti a přibývají soupeři v dobré formě. Všichni soutěží v tom, kdo dokáže udělat rozštěp, neztratit přitom rovnováhu, nevypadat u toho směšně a hlavně si při tom nenatrhnout firmu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Více článků:

Lekce o positioningu od Toma a Jerryho

Nevím, co se vybaví vám, ale já když si vzpomenu na Toma a Jerryho, mám hned před očima nekonečné bitky šedého kocoura s malou hnědou myškou. A taky vtip a nekonečnou studnici nápadů, jak to jeden druhému pokaždé nandá. Stali se symbolem populárního žánru,…

číst více →

Je větší HBO GO, nebo Netflix?

Co myslíte vy? Jelikož se o digitální video zajímám dlouhodobě, přemýšlím občas i nad tržními podíly dvou (snad) největších hráčů na poli video streamingovacích služeb. Byť na veřejnost občas vyplavou nějaká čísla, zastaví se nejdál u našich západních sousedů.

číst více →